Alla inlägg under december 2014

Av malin petersson - 22 december 2014 12:57

Cp har flyttat ut igen, tror jag.
Pc har varit lugn och fin nu i några dagar.
Vi har varit nere och löshoppat båda hästarna och dom var faktiskt riktigt duktiga.
Idag blir det ridhuset med båda två, är inte sugen på att rida i regnet som bara öset ner. Tänk om det vore snö som faller..... vad härligt och då hade vi haft snö i massor.

Av malin petersson - 17 december 2014 21:26

Ponnyn från helvetet, idag var mina känslor för Dennis inte höga kan man säga. Tror även dom var besvarade på samma nivå, tror att jag hörde hur han SKREK Johannes lämna mig aldrig i k'lorna på henne igen. som sagt vi är ofta inte samms.

Får säga att Pc visa sig inte på bästa sidan heller. Tror att han har en inneboende i bland, och han är inte klok någonstans. Nå väl, imorgon är en annan dag och hoppas Pc inneboende tar en villa när jag ska rida.

Av malin petersson - 16 december 2014 07:59

ja nu är vi i mitten av december och snar är det jul.....
några dagar till ska arbetas och sedan är det någon veckas ledighet.
Familjen är underbar, träningen går framåt, Dennis hålls igång fram till isen och Pc hålls igång för tävling i januari om inte vädret sviker.
Livet leker !!!!

Av malin petersson - 10 december 2014 17:38

Det var precis vad det är för väder i dag.
Julen närmar sig med storm steg och jag tror faktiskt att det kommer att vara ganska lugnt i år.

Mamma fick dra ut Dennis i morsse för han ville icke vara ute i detta väder. Han är en riktig mys pys gubbe som gillar soffhäng sådana ruggiga vinter dagar. När jag kom upp för att ta in dom blev han överlycklig, problemet vara att han fick vänta tills jag var färdig i stallet. Även Pc som inte bryr sig i första hand om vädret informer mig om att det var för dåligt väder att vara ute i.

Av malin petersson - 8 december 2014 17:44

Så var det jag kände mig när jag kom till ridhuset i dag.

Både jag och Pc fick leta efter hinderna men där fanns inga. Trodde att dom skulle få stå uppe några dagar efter helgens tävlingar. Men icke så nicke, så det blev markarbete för hela slanten vilket behövdes.

Av malin petersson - 8 december 2014 10:15

Julahoppningarna för ponny är enligt mig årets höjdpunkt, visst är det inte så att vi har den mängd starter vi haft för några år sedan. Men det är ändån något väldigt speciellt med denna tävling tycker jag.
Johannes och Dennis hoppa endast en klass då Dennis börjar bli lite till åren och Johannes tycker oxrarna blir lite förbreda när det blir LC så det blev bara en LD+5. Johannes enda önska var att få hoppa omhoppning och det fick han göra. Visserligen glömde han vägen till hinder 9 i omhoppningen och på så vi fick en ganska lång tid, men jag tror han var lyckligast ändån när han kom i mål. Som sagt allt är inte att vinna priser utan att kämpa.

Av malin petersson - 3 december 2014 21:07

Tiden går och snart är det jul.
Årets sista tävling för pc har varit och det gick över förväntan. Vi blev 9:a i 0.95 hemmatävling dessutom var det hoppning.
Otur så fick han en liten smäll på ena framknäet i måndes och var lite öm i går så i dag longerade jag han först för att se om han fortfarande hade ont och det kan jag säga att det hade han inte. Så efter 10 min longering blev det en runda i skogen.
Härligt!!!!
Tillhelgen är det ponnyerna som intar anläggningen, så även johannes och Dennis. Alltid lika nervöst. Tror jag hoppar och rider mer än när jag själv ska tävla.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

lite om denna blogg

om mig

Denna blogg handlar om mig och min häst macho pc

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards