Alla inlägg under oktober 2013

Av malin petersson - 31 oktober 2013 14:41

Pc gick helt ok. Visst vi kan behöva både böja och rak riktiga bättre men i dag nöjde jag mig med detta. Skänkelvikningarna flöt på ganska bra, öppna gick bättre.
Johannes börjar få lite kläm på Dennis vilket han inte gillar. Gick faktisk att ställa både höger och vänster utan att dö, har man även då ett jämt stöd i munnen och benen om så går den gammal mannen på tygeln med. Bara en kort stund men ändån.
2 duktiga hästar vilar ut i hagen medans vi busar i badhuset resterade av eftermiddagen.

Av malin petersson - 31 oktober 2013 06:48

har en hopptävling och en dressyrtävling jag vill åka på, men dom är på samma dag.
hur gör man?

Av malin petersson - 31 oktober 2013 06:46

japp idag är det torsdag och jag har semester. härligt.
tanken är att vi ska upp till stallet nu på morgonen och rida, blir ridhuset i dag. pc var en anig okoncentrerad när jag red i går. inte hela tiden men i mellan åt hitta han en/någon anledning till att fara i luften för, och sedan för att bara falla in i en fint och jämt flyt igen.
så idag blir det träning på att hålla sig till det vi ska göra och inte flippa ut. sluta, öppna, skänkelvikningar och böja igenom är det pc ska göra och det jag lägger mycket träning på är att titta fram och inte ner i nacken. blir så arg på mig när blicken hamnar där. och det gör den ofta. johannes och dennis ska med ner, för att hjälpa mig.

Av malin petersson - 28 oktober 2013 06:05

mycket backträning har det varit denna vecka, nästan 10-15 min var dag + ridning. när vi alla 3 är ute och rider är pc så sur och irriterad på johannes och dennis som alltid rider först. galoppen vi har då skulle han alltid ha men inte bockningarna och det för baskadnde slängandet med huvudet. man vet ju inte var man ska landa eller hamna. måste bli bättre på detta.

igår fick dennis leka ridskole ponny. vilket han gör så bra. första barnet nådde inte nedan för sadeln med med trygga dennis så skritta han runt i padocken med den lilla tösen,när han kom upp till ena hörnan sa man trav och han börja små trava och när man sa skritt så sakta han av. inn på en volt utan att hon kunde styra så trava han så lugnt runt, duktig ponny, detta gjorde han ytterligare 2gånger vår gamla super ponny.

Av malin petersson - 24 oktober 2013 08:37

Vi skulle skritta i backarna denna dag. Det blev så i ca 15 min sedan blev det träna galoppfattningar och enkla byten som sitter så fint när vi tränad på dom på grusvägarna hemma. Har en bit till innan halterna blir bra från galoppen men det tar sig. Annars var han så fin.

Av malin petersson - 21 oktober 2013 12:22

Denna helg har inte gått i vilans tecken. Lördagen gick vi upp tidigt för att åka till ullared och vara där när dom öppna 7. det var lugnt ända tills kl var runt 11 sen gick det inte att komma fram :(. väl hemma på eftermiddagen tog vi 2 timmar i lugn och ro för att sedan resterande av kvällens kaous fortsatte. Inget ville gå rätt, kan säga att jag körde från stallet som var sista anhalten innan sängen kl 22.00 Upp tidigt söndag för hästen skulle knoppas innan tävlingen. Han fick åka med ner redan kl 6.30 för släppa in han iboxen knoppad så har han ingen man efter 20 min. sätta igång tävlingen rida 2 program och sedan upp i dommartornet igen för att avsluta dagen på klubben kl 20 där efter upp till stallet för att sätta mat och ordna det sista där sedan hem till kassösre och lämna ekomomin. Stupa i säng innan kl 21.00
TUR DET KOMMER EN MÅNDAG.

Av malin petersson - 16 oktober 2013 20:26

känner mig lite nere och tjurig i dag.... hjälpte lite med att åka upp och krama min sota vita springare med något käns fel, gillar inte känslan. pc fick vila i dag eftersom jag inte e på g. johannes red dennis på fältet i dag med vilket båda gillar.
hoppas jag vaknar på rätt sida i morgon.

Av malin petersson - 15 oktober 2013 20:49

Nej idag var han som vanligt. lugn och fin som man ska vara. Vist han hade 2 dammp ideer men det brukar han ha på dom ställena. Det blev skog och fällt som blev avverkade. Han tycker fortfarande att det är jobbigt att ställa vänster men det går bättre så det är bara att jobba vidare på. Imorgon blir det skogstur med Johannes och Dennis så en mågot lugnare runda så jag sitter på hästen när vi kommer hem.

Vi hörs god natt

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

lite om denna blogg

om mig

Denna blogg handlar om mig och min häst macho pc

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards