Alla inlägg under maj 2012

Av malin petersson - 31 maj 2012 19:44

Uppdatering av km listan, nu är vi uppe i 71,17 km. och då ingår inte träningaran för tränare.

Av malin petersson - 31 maj 2012 07:39

snacka om att jag har drömt mardrömmar i natt. jag satt i går kväll och försökte lära mig hur det funkar. Lägga in, lotta, ändra så snälla inga krongliga byten till tävlingen, men det är riktigt roligt. Det kommer gå så bra. :)

Nu ska jag snart skutta till jobb och där efter ska jag land o rike runt. Och framför allt måste min hästutrustning snyggas till inför lördagens tävling den är så skitig.

Vi hörs.

vab

Av malin petersson - 29 maj 2012 10:08

Denna dag börja ju toppen, migrän på mig och ont i magen och huvudverk på barnet. Vab på mig i dag och i morgon, får se om jag kan göra nåt nu när det värsta är över, men jag ligger nog still någon timme till.

Av malin petersson - 29 maj 2012 07:13

Knubbisen är väldigt lat på morgonen i dag det känner hon redan så i dag är det traktorn som får jobba.

Av malin petersson - 28 maj 2012 12:45

Ja knubbeisn slog till i dag igen. Hon skärmde iväg järnhästen till jobb och trots 4 timmars vila var den helt dö på vägen hem, hon fick driva utav --- i motvinden hem. Kan vara så att järn hästen inte gillar mot vind.

Nu är det lite vila omplanera och sen ska här införskaffat lite mat till kylskåpet som skriker att det är hungrigt hem sen i väg till jobb igen och då är det dokumentation som står på schemat, sen är vi på språng till ÅPK för sedan åka in till HBG djursjukhus på studiebesök.

Kameran i högstra hugg, nja vi får se.

Av malin petersson - 28 maj 2012 06:45

Tror ni att hon tittar fram i dag?????

Jag tror hon ska jaga järn hästen i dag, vi får se vad hon ska hitta på i dag.

Av malin petersson - 27 maj 2012 20:10

Denna dag har gått i ett rasande tempo, men vad mycket vi har hunnit med.

Morgonen började med att åka ner till klubben med Johannes och lill bus för att hoppa. Och vad hade han glömt när vi kom dit? fy på oss. Men men det gick riktig bra, det var bara lill bus som skulle glötta sig föa han har ju aldrig hoppat en vit grind innan. Men ett par gånger i trav blev det bra.

Här kommer några bilder från hoppningen.

 

Man ska vara noga med att ge eftergift så man inte stör ponnyn i munnen. 

              

Det är bra med en gammal herre som vet vad man ska göra, och som nästan alltid sköter sig.

   

PC

Av malin petersson - 26 maj 2012 18:22

Var på klubben i förmiddes för ett dressyr pass. Ja vad säger man om det, jag vet inte. Han gick riktigt bra imellanåt men imellanåt b´lev han spänd, ierför sig slappna han av väldigt fort vilket han haft svårt med innan. Allt sitter hyfsat bra med tanke på vår storsattsning på dressyren och all träning vi lagt ner på den fronten.... (hahaha) under våren.

Ska åka ner minst två gånger till i veckan som kommer.

Tanken var att Johannes och lil bus skulle åka ner och hoppa på blåbärshoppningaran i morgon men det blev inställt pga för lite starter :(


Men dom ska ner och hoppa bana ändån.

pc
Ovido - Quiz & Flashcards