Alla inlägg under september 2012

Av malin petersson - 30 september 2012 20:05

Pc blev tömkörd i dag, tyvärr har ridningen på han kommit på efter kälken under dessa dagar.

Imorgon kommer Emma upp och rider om jag inte har helt fel för mig....

           


Lång dag på jobb.....

Johannes ska träna....


Ja en helt vanling måndag men ändån inte

pc
Av malin petersson - 30 september 2012 19:56

 Första rundan träna dom på hur man gör när man stannar alltså inte får panik och glömmer allt. Runda nummer 2 hoppa dom hela banan med bara ett stopp.

Runda 1, 70cm 


   Runda 2, 80cm


  

Av malin petersson - 30 september 2012 09:04

Tillbaka till verkligheten.

Hela fredagen var ett enda tom rum.


Lördagen så ville Johannes i väg på pay and jumpen i kågeröd så jag åkte i vaäg med han och Dennis. Med regn och rusk så får vi kommentera det hela med en ok stämpel på ekipaget. Dennis var i 7 himmlen och Johannes var måttligt sur på det. 1 och 2 gick fint sedan kom hinder 7 och det hoppa Dennis i farten och då kom han helt fel på hinder 3 vilket han stanna på. Sen skulle Johannes INTE hoppa mer denna dag. Men med en liten paus så hoppa han resterande av banan  super fint. höjden var 30cm en anigen lågt men Dennis har en tendens att bli så glöttig så jag tycket att det var bar för dom kunde trava runt, Det tyckte inte Dennis kan jag säga. I dag blir det 70 och 80 på klubbens egna blåbärshoppning, hoppas jag eller pappa kan filma.

Av malin petersson - 28 september 2012 09:00

Livet är inte rättvist, varför var det dax att gå nu ???
Regnet strilar ner, och så tårarna på min kind.
Du har 2 glada hundar med bollar i sina munnar som väntat på dej ♥
Hoppas du fick sockerbitar med dej, det vet jag Oddie vill ha.
Älskar dej Pappa !!!


Susanne Willman

Av malin petersson - 27 september 2012 06:29

Hej

Tydligen har jag blivit morgon pigg. Uppe och hoppar redan kl 5. Idag kan jag säga att hästarna var inte lika morgon pigga som jag. Många av dom låg och sov 5,30, och var inte så lycklig på mig när jag kom. Men nu sitter jag hemma i soffan och tar det lugnt och hästarna går och äter gräs i hagen.

Hejdå





Av malin petersson - 26 september 2012 22:07

Pc kändes helt super i dag. Vi hade tillockmed kort på distanserna ( kan bero på att han drog lite mot hindren). Inget dom man är van vid. :)
Imorgon innan jobb blir det nog stallet så där är klart. Vet inte om Johannes ska bugga eller vad.

Hej hopp

Av malin petersson - 26 september 2012 14:38

Kommunals värdegrunds utbildning för arbetsplats ombud.
Trevligt upp lägg men ingen god mat. Jag har ont i min bak, undrar hur jag ska kunna träna i kväll. Tur det är hoppning då rumpan inte alltid ska vara i sadeln.
Ses i kväll.

Av malin petersson - 25 september 2012 06:50

Jaha ytterligare en morgon då jag skrämde igång hästarna. Stallet mockad och maten satt. Nu är det barnets tur innan han ska till skolan och då åker jag upp och rider.

Ovido - Quiz & Flashcards