Alla inlägg under september 2013

Av malin petersson - 28 september 2013 23:23

Av malin petersson - 28 september 2013 07:52

Pc var super fin och lugn hela passet, bilar traktorer, lastbilar passerar i fullfart och hästen lägger örat imot för säkerhetskull. Men har ni hört talas om cykelister, dom är så farliga att man måste hysteriskt ner och vända i gropakanten och nästa hysteriskt springa därifrån. Måste träna på att möta cykelister, duktig var han när sista passera han för då följde han den bara med örat och var spänd, duktig knas.
I dag har han en träff med backarna i 30 min vilket han inte är lika glad för, svårt att hålla rätt på benen.

Min älskade Mynta super katten. Nästa år blir hon 19.

Av malin petersson - 27 september 2013 09:11

Härliga fredag!
Ut på en tur med villdingen i dag, eller snigeln får jag nog kalla han. stor men snäll.
Blir nog en runda till penarp och sean vidare till Rösa. Frisk luft är toppen och solen klagar vi inte på.
Men först ska jag jobba lite.

Av malin petersson - 24 september 2013 06:48

God morgon alla somär vakna vilket är ganska många tror jag. Idag står kursdag 2 på mitt schema. Hoppas att data och kanon funkar i dag, och att vi får lika god mat i dag som i går.

Pc får nog vila idag med för annars får jag inte ihop livet i dag.

Dennis ska marie åka upp och titta till så hans mage börjat lugna sig.

hejdå

Av malin petersson - 23 september 2013 21:10

Japp, tror nästan det.
Igår fick PC åka ner till klubben för en genomkörare vilket blev överförväntan bra och kul. konstatera att det blir två program istället för ett vid våra egna hemmatävlingar i okt i dressyr.
Dagens hoppträning för Johannes och Dennis gick också bra, förutom att han var dålig i magen (ponnyn alltså) nyponsoppa för hans del i kväll och i morgon.
Dagen för mig har spenderat i helsingborg på scandic nord, kurs arbetsplatsombud.
Låter fint.
Pc har fått vila i dag och förhoppningsvis blir det en runda i skogen i morgon om jag hinner, från det ena mötet tills nästa.

Av malin petersson - 16 september 2013 11:52

Åter igen är det måndag och denna helg har bara försvunnit. Visst har jag fått ett rent och fint hem, för det har varit det jag har gjort hela helgen.
Måndagarna går i ett rasande tempo jobb mellan 8.30-15.00 hem fixa mat til johannes upp med han till stallet se till att ponnyn är klar, träning mellan 17.15-18.10 för mig 16.30-18.30 apt hämta ponnyn Jocke kör Johanne still bugg träning mellan 18.45-19.45 ev längre.... herre gud desssa måndagar, somnar gått i sängen sedan.

Av malin petersson - 12 september 2013 08:47

vakna av att det smattra på fönstret av regn :-( tänker på den gamla mannen, han vill in och bli torr. upp snabbt som bara den vid 6 för att ta in den lilla skrutten. men vad förvånad jag blev för när jag parkerade blien kom dennis ut gående från stallet och där efter kom zigge. min snälla syster hade låtit dom stå inne över natten, och glömt berätta det för mig. nååja johannes får rida på en torr häst i eftermiddag när vi ska skritta en runda.

Av malin petersson - 11 september 2013 12:08

vet kom och kolla gammel skrutt (för deet är just vad han blivit), han fick lite medicin för att rundsmöjra leder och annat, snat är han förhoppningsvis sitt vanliga gammla jag igen. Extra glad blev han i går eftermiddes när han fick komma in och äta lite mat med extra tillbehör för äldre män. sedan var det dags för medicinen och då var han nog bara 4 igen, stod nämligen mer på två en alla fyra. Tur han inte är så stor.
Pc fick gå en sväng på fältet vilket höll på att ta dö på stackarn. galopperar i lugnan ro funkar men inte när piloten begär att det ska gå fortare än såoch dess utom i mer än två galoppsprång. HERRE GUD ut brast min häst i går.Stora härliga fält och man ska anstränga sig det gilla han INTE. får se om det går bättre i morgon.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

lite om denna blogg

om mig

Denna blogg handlar om mig och min häst macho pc

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards