Alla inlägg under februari 2012

Av malin petersson - 28 februari 2012 19:30

Idag är det bara migränen som tog udden av en riktigt bra dag. Pc skötte sig som en prima ballerina nere i ridhuset i dag. Lugn fin stadig, och poff spänd som en fiol, och lika snabbt underbar. Härligt med att sitta på en häst med allvarlig skitsfreni... hahahaha.

  

Som jag lovat sedan tidigare bilder på vårt kök.

Härliga tapeter.

 


      

Det är betydligt mer färdigt men jag har inga bilder. Ska ta nya så fort det är färdig kaklat och flälten inne + kyl och frysen. 

Av malin petersson - 28 februari 2012 06:58

Det känns redan mycket bättre i dag.

Även om Johannes är trött och vill inte upp i dag.

 

Av malin petersson - 27 februari 2012 20:13

Eftersom mitt humör inte har varit som det ska i dag så fick Pc vila annars hade den stackaren fått  en runda han nog inte förkänade i dag. Förstår inte varför jag är så lätt iriterad idag, hoppas det blir bättre i morgon. Hade tänkt åka ner till klubben med båda i morgon eftersom bilen är klar.

 Hoppas morgon dagen blir bättre.

Av malin petersson - 26 februari 2012 19:52

Ja vad säger man?

Uppe med tuppen var jag så jag åkte upp och klippte min bonna häst så nu ser han ut som en häst igen. Sen släppte vi ut hästarna med dom 2 nya. Allt gick lugnt och fint, helt underbart när man bara släpper ihop hästar och dom luktar och piper lite sen är det klart.

Hem och hämta resterande av familjen och upp till stallet för att äta frukost. Där efter fixa jag stallet och red en runda på Pc. Vi lyckader även att få med Marie och Zigge på deras första tur i skogen.

 

Av malin petersson - 25 februari 2012 15:40

Ridning i dag bestod av vatten träning av Dennis, vilket gick överförväntan super bra. Dennis är nämligen super glöttig. men det gick bra utan att han reste sig. När han väl kommit i är det inga problem.            

Och när han var färding med Dennis longerade jag Pc en stund och sen skrittade johannes av han.

    

Av malin petersson - 24 februari 2012 18:47

Av malin petersson - 24 februari 2012 18:40

bara  testar hur det funkar med att lägga upp filmer.

Denna film är från julahoppningarna nov 11 1,10 avd A


 


pc
Av malin petersson - 24 februari 2012 15:57

Ja i dag skulle jag åka ner till ridhuset men min bil är fortfarande på lagning så då tänkte jag att det får blie en runda i skogen. Men när jag kom upp så kunde jag inte motstå allt vatten i en av våra hagar. Borsta av min lille skitgris och sen upp och ner i hagen. Inte så djup tänkte jag och Pc funderade lite men traska rakt ut i vattnet, men bara 2 m ut så vände jag till baks ut mot vatten kanten för då var vattnet redan uppe vid magen på han. Imorgon får Johannes och Dennis följa med, Dennis är inte så jätte förtjust i vatten men han går i med lite övertalning. Hade tänkt ta med kameran i morgon så jag får lite bilder.

   

pc

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

lite om denna blogg

om mig

Denna blogg handlar om mig och min häst macho pc

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards