Alla inlägg under juni 2012

Av malin petersson - 29 juni 2012 15:22

Det var inte så farligt med bilen, det visade sig vara 2 säkringar som det var fel på. Den ena var där glapp i och den andra hade nog gått isönder när jag lekte mekaniker. Så från och med nui får jag nog bara köra bil.

Av malin petersson - 29 juni 2012 05:39

Just nu har vi en anning mot vind i seglet.

Bilen är tjurig och vill inte starta... Den ska inte få olja och vatten fler gånger.


Pc var snäll som ett lamm i går att rida, inge kosser eller självgående gräsklippare.

Vad händer i dag då?

Får vi lite flyt på livet eller ska detta fortsätta?

Av malin petersson - 27 juni 2012 20:54

Då kan vi lägga till 14,57 km

Av malin petersson - 27 juni 2012 16:04

Ja i dag har jag varit som en vessla jobbat på som bara den. Jobbet gick i ett rasande tempo och hem blev både damm fritt och tvätten på börjad. nu ska jag åka till affären för att inhandla vad som ska ätas. Där efter blir det stallet och en rid tur fast han skulle få vila, (det får han göra imorgon eller när han blir gammal.

  

Av malin petersson - 26 juni 2012 19:28

Johannes har som vanligt både skador här och där. Men när han väl satt på hästen i dag så föll allt på plats. Dennis skötte sig super och det blev både mycket trav och en del galopp i dag och det slutade inte med att jag och johannes var osams vilket det lätt blir eftersom Dennis tycker det är jätte skoj när det går fort och det gillar inte Johannes, iallafall inte när han inte har koll. Men med det nya bettet hade han det.   

Pc var lat och fatta inte vad saken gällde, men torsdag blir det långrunda och imorgon vila eftersom det är OBLIGATORISK STÄD DAG här hemma.

Av malin petersson - 26 juni 2012 17:39

Det var länge sedan jag uppdatera den men nu är vi uppe i 115,67 km

Av malin petersson - 25 juni 2012 18:47

JA det var en blöt måndag....

Pc och Dennis var glada att få vila inne under dagen. Johannes och jag åkte ner till klubben för att rida. Pc var mjuk och jämn i båda siderna, seg i steget men jag red utan sporrar som jag brukar, använder bara sporrar när det är träning och tävling. Johannes red med det nya bettet och jag tyckte att det så bra ut, Dennis lyssnade bättre än han brukar på både det vanliga och pessoabettet. Nu ska vi bara testa det när vi är hemma och se hur han lyssnar, så dom slipper ha dragkamp.

Av malin petersson - 25 juni 2012 06:19

JA det kan man säga, en riktigt blöt natt. Mina hästar ville in och äta och bli torra. Dennis titta med ledsna ögon på mig när jag kom ut ihagen. Han beklaga sig på att han fått stå ute i regnet medan Pc tyckte att jag var jobbig som ville att dom skulle behöva gå i blåst och regn. Hallå skrek han vill inte ha regn i mona öron och på min mule. Men väl inne var dom båda väldigt lyckliga. Kände bra att åka hem när dom tugga halm och fått täcke på sig.


Undrar om denna sommar ska regna bort eller kommer solen?

Ovido - Quiz & Flashcards