Alla inlägg under mars 2013

Av malin petersson - 31 mars 2013 18:46

I dag lyser jag åter igen ikapp med Ketchup flaskan, snaka om att solen lyser här. Lovar att ta den med mig hem i morgon.
Emma som ridit Pc i dag vill meddela att han var galen att rida i dag vilket JAG tycker är skönt att han inte bara e det när jag rider utan även med Emma rider. Hoppas han sköter sig bättre i morgon. Eller hur Emma?
Tisdag blir det klubben för Pc del onsdagen lite lugnt för att åka ner till klubben för pay and ride på torsdag, känns kul.
Söndag är det äntligen tävling.

Hejhej

Av malin petersson - 31 mars 2013 10:05

Efter 2 halv dagar i backen är dom flesta av oss lite möra. Men ytterligare en ska det bli.

Hej så länge.

Av malin petersson - 30 mars 2013 10:54

Gårdagen spenderades i strålande sol och väldigt snöiga backar. Härligt med en liten påsksemester. Johannes som aldrig stått på ett par skidor åkte som han aldrig gjort något annat. Även jag tog ett par åk i backen. Kommer bli vinter semester med skidåkning något år. Idag åker vi till backarna igen, jag kommer nog inte att åka idag då mina knä inte är riktigt med på noterna.

Av malin petersson - 24 mars 2013 13:50

Pc fortsatte sin bana från gårdagen, ofokuserad tonåring. Vi har en del att träna på, 10m volter eftersom han tappar takten lätt, mellan trav och galopp, har inte hittat knapparna. Ryggningarna är väl det som går framåt. Skänkelvikningar, öppna och slutor kan vi väl inte bara göra, det är något som han är ok på.

Av malin petersson - 23 mars 2013 22:23

14km blev det i dag med en väldigt okoncentrerad häst. Han tycket att man inte kan gå dit nosen pekar pga en cykel eller det värsta det finns andra hästar som hör och häpna går LÖSA i hagar. Att fokusera på ryttaren är ju så ute. Och det här med att rida på hack är ju en super trevlig idé tycker Pc. Långt ner med huvudet för att få upp ryggen är ju toppen bra, förutom att han inte har några extra kilo om magen. Kan påpeka att häst jävlen kan bocka. Jaja han var SÅ lycklig. I morgon blir det en runda ner till klubben för att träna mellangångarter och halter.
Hoppas han är mer samlad.

Av malin petersson - 21 mars 2013 17:08

Sol eller snö det är dagens fråga

Av malin petersson - 18 mars 2013 11:09

nu har jag det, jag har lyckat skriva något intressant för vad staplarna i besöksstatistiken sköt i väg i går.

MMM vad händer i dag? Johannes hade som önskemål att åka ner till klubben i dag och rida Dennis vilket jag inte tro går eftersom det blåser som bara den och sen ska ju snö oväder dra in under kvällen. Våren har glömt att det är Mars och inte December. Nu är min lunch rast snart slut hej sålänge.

Av malin petersson - 17 mars 2013 20:55

Kom till Åstorp med hästen i släpet. Kan bara att även där blåste det storm. In kom vi i Ms ridhus, ett väldigt annurlunda ridhu med trvliga sitat och meningar läng väggarna. Pc hittade en trevlig kompis på ena långsidan som skrämdes var enda gång med ca 10 m mellan rum ( han själv i speglarna ) töntig häst. Red fram ca 25 min och han kändes mjuk och fin i övregångarna och han flytta sig för skänklen och kändes toppen. När det väl var min tur att rida för aspiranterna så... TADA gick hästen inte RENT. Ja vad säger man.? Det var bara att kasta in handuken. Tog han åt sidan för att kolla han, tog av han lindorna och upp igen och trava lite . Kändes ok i höger varav men konstig i vänster men det var bättre. hoppa av och kolla hovarna, och vad jhitta jag där? en sten som låg och tryckte. Hoppas att det bara var det som bekymrade han, han var helt ren i hagen då han trava runt som en totätting i hagen när han kom hem. får se hur han är i morgon.

Hej så länge.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

lite om denna blogg

om mig

Denna blogg handlar om mig och min häst macho pc

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards