Alla inlägg under juli 2012

Av malin petersson - 31 juli 2012 17:34

Ridningen gick super bra. 6,46 km blev det. Visst hade vi Johannes med oss. Snacka om att den pågen kan trada, både jag och hästarna har sår i öronen.
Det är bara att kämpa på. Det är snart dags för tävling i hoppning och senare i höst blir det distans och då måste både hästarna och mina öron klara 8 eller 16 km beroende på hur långt vi rider. ( 8 tror mina öron)

Av malin petersson - 31 juli 2012 12:17

Glömt att uppdatera och har varit dålig på att skriva upp distanserna när jag varit ute och ridit,måste bli bättrning.

197 km har det blivit och säkert lite till.

Av malin petersson - 30 juli 2012 17:47

Jag har varit duktig och ugnen har jobbat på högvarv hela dagen.
Och nu står kycklingen i ugnen.
Mums

Av malin petersson - 30 juli 2012 10:42

Just nu har jag kanelbullar på jäsning, får se om det blir något mer i dag.

Annars blir det en lugn dag tror jag har inget planerat, härligt.

Av malin petersson - 29 juli 2012 19:17

I dag åkte vi på dressyr tävling i skromberga. Det blev en LB:1... 

Pc gick bra 65,86% 9 av 6 placerade, gjorde några missar men det var länge sedan han gick så stadigt i traven. Det vi MÅSTE jobba på är mellan gångarterna och att få benen att jobba lite till.

Jag har funderat lite, jag har som mål att alltid komma över 60%, då är jag nöjd. Jag menar tränar man inte regelbundet för en tränare kan man väl inte förvänta sig bättre? Alltså kan jag rida på 65.86% till det lilla jag rider dressyr, jag menar jag är i en padock ca 1-2 gånger innan jag ska tävla för att rida igenom programmet och bara för att känna igenom han. Vad kan vi då perstera om vi hade en bra padock hemma och en tränare? Ska jag lägga mer träning på dressyren och låta hoppningen ligga på is eller?

blir så kluven.

 


Av malin petersson - 28 juli 2012 19:25

Stallet blev det mer eller mindre hela dagen. Ner till klubben vid 11,30 för att rida igenom pc inför morgondagens tävling. Han fick tummen upp. Upp med hästen byta hagar till hästarna, pausa klippa Busan ner med Dennis till klubben han skötte sig bra, längtar tills söndag. Hem med Lill pågen för att bada det stora odjuret dom tror han är ett vildsvin. Nu är han ren och fin. Pc hälsar att han sover gott i sin box.

Av malin petersson - 28 juli 2012 08:53

Idag är det lörda som sagt. .....
Torsdag till fredag paddlade vi Klippan till Ängelholm med dam Nilsson Persson vilket gav kramp i magen av alla skrattanfall man fick. Men rekommenderande verkligen att paddla om ni inte gjort det innan.
Igår fredas var vi hos fam Andersen, vilket blev skoj som bara den. Och nu är det lördag..... Vad ska hända i dag då????

Av malin petersson - 25 juli 2012 12:33

I dag händer det inget..... lugnt och skönt. Imorgon därimot blir det upp tidigt för att rida en sväng på Pc för sen bär det ut på böljan den blå----Vi ska ut och paddla kanot även i år. Undrar vem som ska vurpa i år? visserligen ska vi ta oss från kraftan (klippan) till Ängelholm, en lugn sträcka men det ska bli så skoj.

Ovido - Quiz & Flashcards